وبلاگ

آشنایی با موسسه نیکوکاری رعد الغدیر

موسسه نیکوکاری رعد الغدیر سازمانی مردم نهاد، غیر سیاسی، غیر دولتی، غیر انتفاعی و عام المنفعه است که با هدف توانمندسازی افراد معلول جسمی و حرکتی از طریق فرآیند «آموزش فنی و حرفه‌ای» ، «توانبخشی» ، «دندانپزشکی» و حمایت موثر از «اشتغال‌زایی و کارآفرینی اجتماعی» آنها از آبان‌ماه سال ۱۳۸۰ رسماً آغاز به کار نمود.

این موسسه پس از طی تشریفات اداری و اخذ مجوزات قانونی از وزارت کشور، سازمان بهزیستی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و پلیس امنیت تهران بزرگ، در ۲۸ مهر ماه سال ۱۳۸۶ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری با شماره ۲۱۷۰۰ به ثبت رسید.

از ابتدای فعالیت رعد الغدیر در محله یافت‌آباد تاکنون؛ بیش از ۵۰۰۰ نفر از افراد معلول جسمی حرکتی ساکن در این منطقه و مناطق همجوار و نیز شهرستان‌های اطراف تهران (اسلامشهر، رباط‌کریم، قلعه‌حسن‌خان، پاکدشت، پیشوا، ورامین، شهر ری، کرج) از مجموعه خدمات “صددرصد رایگان” این موسسه بهره‌مند شده اند.

نظر به اینکه هدف بانیان و حامیان رعد الغدیر، مقابله با تفکر ناتوانی؛ تن پروری و صدقه‌گیری و نیز ترویج و تحقق اندیشه توانائی و تلاش موثر به ‌منظور تأمین معاش عزتمند می‌باشد، لذا این مؤسسه تصمیم به حمایت از اشتغال‌زایی و توسعه کارآفرینی اجتماعی؛ با هدف انتفاع افراد دارای معلولیت را گرفت.

در حال حاضر این موسسه نیکوکاری بعنوان یکی از کارآفرینان اجتماعی در اجرا و توسعه این فرهنگ نوین، با اشتغالزایی برای ۱۰۰۰ فرد دارای معلولیت (افراد معلول جسمی و حرکتی، نابینا و کم بینا، ناشنوا و کم شنوا) در کارگاه‌های حمایتی چون: «مراکز تماس» ، «کارگاه خیاطی» و همچنین کارگاه‌های حمایتی خود‌اشتغالی در زمینه «صنایع دستی و هنری» و «کاریابی» در استان تهران؛ بعنوان الگویی قابل استناد در سازمان بهزیستی و نیز بین سایر موسسات خیریه هم ماموریت در حوزه توانمند‌سازی حرفه ای و اجتماعی افراد معلول می‌باشد.

همچنین دست اندرکاران این موسسه به منظور تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی و دسترس پذیر نمودن امکانات مورد نیاز برای افراد معلول در سایر استانهای کشور، با مشارکت خیرین مراکز مشابه‌ای را در شهرهای: بوشهر، بندر‌عباس، گیلان، کاشان، اصفهان، شیراز، الیگودرز، پاکدشت، همدان، بروجن، چابهار و … تاسیس نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *