وبلاگ

چه گل هایی برای تاج گل مراسم ترحیم استفاده می شود؟

بدون شک مرگ یکی از عزیزان ما می تواند به عنوان سخت ترین اوقات زندگی هر فردی در نظر گرفته شود. در این شرایط هر کس سعی می کند به شکلی بر دل داغ دیدگان مرهم گذارد و شدت آلام آنها را کاهش دهد.

اهدای تاج گل مراسم ترحیم یکی از روش هایی است که افراد از آن برای ابراز همدردی خود در زمان بروز حوادث ناگوار استفاده می نمایند.

در انتخاب تاج گل مراسم ترحیم عموما افراد از زبان گل ها به عنوان یک زبان بین المللی برای ابراز همدردی خود استفاده می کنند. معمولا در تاج گل طبیعی همدردی از گل هایی استفاده می شود که معنی آنها بیان کننده شراکت در غم، احساس سوگواری و تاسف است.

معرفی انواع گل های به کار رفته در تاج گل ترحیم

همگی می دانیم که عموما در زمان انتخاب تاج گل ترحیم از گل هایی با مفاهیم عمیق استفاده می شود. در نتیجه انتخاب نوع گل به کار رفته در تاج گل می تواند به عنوان یک زبان رسمی نیز در نظر گرفته شود.

در ادامه برخی از انواع گل هایی را که در تاج گل ختم مورد استفاده قرار می گیرند را به شما عزیزان معرفی خواهیم نمود.

بررسی معنای گل ها در تاج های گل

یکی از انواع گل هایی که از زمان های گذشته از آن در تاج گل تسلیت استفاده می شده گل مشهور گلایل می باشد. به خاطر داشته باشید که گل گلایل از جمله گل هایی است که در زبان گل ها اهدای آن دارای معنای عمیقی است.

در واقع گلایل به معنی احساسات عمیق انسان نسبت به فرد دریافت کننده می باشد. حال از زمان های گذشته ایرانی ها گل های گلایل را به معنی احساس غم و ناراحتی در مناسبت هایی خاص مثل مجالس ترحیم به یکدیگر هدیه می دادند.

این امر بیشتر در سوگواری های رسمی مرسوم بوده است. در نتیجه اهدای تاج گل گلایل سفید در کنار گل های دیگر مانند لیلیوم به معنی احترام به درگذشتگان تلقی می شود و هنوز هم میان افراد مرسوم می باشد.

معنی گل های به کار رفته در تاج گل ترحیم

از دیگر گل هایی که در تاج گل مراسم ترحیم استفاده می شود می توانیم به گل هایی مانند لیلیوم، داوودی، رز، استر و ژربرا اشاره کنیم.

هر یک از این گل ها دارای مفهومی هستند و استفاده از آنها در تاج گل امری الزامی می باشد. برای مثال در زبان گل ها لیلیوم سفید به معنی پاکی و بی گناهی است.

به همین دلیل غالبا از این گل در تاج گل مراسم ترحیم استفاده می نمایند. گل داوودی از دیگر گل های است که در تاج گل از آن استفاده می شود. در واقع گل داوودی سفید در زبان گل ها به معنی پاکی و حقیقت ذاتی می باشد.

در نتیجه همین امر سبب شده تا از این گل در بسیاری از فرهنگ ها برای مراسم سوگواری استفاده نمایند. در فرانسه در زمان قدیم برای خداحافظی از سربازانی که در جنگ کشته شده بودند گل آستر را در قالب دسته گل و یا تاج گل ترحیم تقدیم می نمودند.

البته اهدای این گل به معنی بیان نوعی از افسوس از بروز واقعه پیش آمده نیز می باشد. در نتیجه امروزه نیز بسیاری از افراد برای عزیزان از دست رفته خود تاج گلی پوشیده با آستر یا همان گل ستاره را تقدیم می کنند.

ژربرا و رز نیز از دیگر گل هایی می باشند که از آنها در تاج گل مراسم سوگواری استفاده می شود. ژربرا و رز سفید در زبان گل ها معنی پاکی و بی گناهی دارند. در نتیجه امروزه بسیار مرسوم گردیده که افراد در سوگ عزیزان خود از تاج گل های پوشیده شده از ژربرا و رز سفید استفاده کنند.

همچنین به خاطر داشته باشید با انتخاب بهترین گل برای مراسم ترحیم و شناخت زبان گل ها به راحتی می توانیم همدردی و تسلی خود را در سوگواری ها ابراز کنیم.

منبع گروه کارآفرینی موسسه نیکوکاری رعد الغدیر

سفارش تخصصی ترین تاج گل های طبیعی مراسم ترحیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *