وبلاگ

سینی حلوا و خرما مراسم ترحیم

امروزه سینی حلوا و خرمای مجلسی جز عناصر اصلی پذیرایی در مراسم ترحیم به شمار می‌ رود. ایجاد تغییر در سبک پذیرایی و وجود تجملات سبب شده تا سینی‌ های حلوا و خرما از طرح‌ ها و تزیینات مختلفی برخوردار شوند.

در مراسم‌ های ترحیم دیگر خرما و حلوای بدون تزئین مشاهده نمی کنیم. بلکه خرما و حلوا مجلسی به صورت کاملاً هنرمندانه تزیین می ‌شوند. 

اگر قصد پذیرایی از میهمانان خود در بهترین حالت ممکن را دارید، سینی حلوا و خرمای مجلسی بهترین انتخاب به شمار می‌ رود.

سینی حلوا و خرمای مجلسی راحیل

تزیین حلوا مجلسی برای مراسم ترحیم 

حلوا مجلسی که برای مراسم ختم و پذیرایی از مهمان ها انتخاب می شود، حلوای زعفرانی است. مواد اولیه‌ ای که برای تهیه این حلوای مجلسی استفاده می‌ شود، بسیار حائز اهمیت است.

برخی از افراد با حلواهای محلی از مهمانان خود پذیرایی می‌ کنند که شامل حلوای شکلاتی، حلوای شیر، حلوای ارده، حلوای هویج و حلوای پسته‌ ای می‌ شود.

طرز تهیه تمامی این حلواها با یکدیگر متفاوت است و مواد اولیه آن ها در کیفیت حلوای مجلسی تاثیر بسزایی دارد. 

سینی حلوا مجلسی با استفاده از متریال‌ های مختلفی تزیین می‌ شود. یکی از ساده‌ ترین روش های تزیین سینی حلوا، استفاده از پودر نارگیل است.

می‌ توانید با استفاده از این روش کم هزینه، حلوا را تزیین کنید. همچنین ترکیب کردن این پودر با دارچین، زعفران و پودر پسته موجب ایجاد رنگ‌ های متنوع می‌ شود. 

از دیگر روش‌ های تزیین حلوا مجلسی می‌ توان به استفاده از نان بستنی اشاره کرد. استفاده از این روش موجب سرو آسان حلوا می‌ شود.

تکه کردن نان بستنی به قسمت های کوچک و قرار دادن مقداری حلوا بر روی آن، پذیرایی را آسان‌ تر می‌ کند. قالب‌ های مخصوصی که برای تزیین حلوا استفاده می ‌شوند، مورد استقبال واقع شده اند.

می ‌توانید حلوا مجلسی را درون این قالب‌ ها بریزید و سپس در یک سینی قرار دهید. این قالب‌ ها شکل خاصی به حلوا می‌ دهند و دیگر نگران نحوه سرو آن نخواهید بود. 

انتخاب بهترین خرمای مجلسی برای مراسم ترحیم

تزیین خرما مجلسی

در هنگام برگزاری مراسم ختم باید به فکر تزیین سینی خرما مجلسی باشید. روش‌ های مختلفی برای تزیین خرما مجلسی وجود دارند که موجب سرو راحت می‌ شوند.

خرمای مغزدار بهترین خرمای مجلسی به شمار می‌ رود که در وسط خرما به جای هسته مغزهایی مانند مغز گردو و پسته قرار داده می‌ شود. خرماهایی را که درونشان مغزیجات قرار داده اید، در سینی بچینید و از میهمان‌ های خود پذیرایی کنید. 

از دیگر روش‌ های تزیین خرما مجلسی می‌ توان به خرما شکلاتی اشاره کرد. راحت‌ ترین روش آن است که شکلات آب شده را بر روی خرماها بریزید و در سینی قرار دهید. البته برای ایجاد ظاهر بهتر می‌ توانید خرماها را درون شکلات آب شده بغلطانید و پس از سفت شدن، مقداری پودر نارگیل و یا پسته به آن اضافه کنید. 

توپک‌ های خرمایی بهترین خرما مجلسی محسوب می‌ شوند. برای تهیه این توپک‌ ها ابتدا باید هسته و پوست خرما را کاملاً جدا کنید. خرماها را له کنید و به خرماهای له شده مقداری گلاب، هل و پودر گردو اضافه کنید. سپس این خمیر را به شکل توپک‌ های کوچک درآورید. می توانید برای تزیین از پودر پسته و یا نارگیل استفاده کنید.

سخن پایانی

آماده کردن سینی حلوا و خرمای مجلسی ممکن است اندکی دردسرساز باشد. این سینی‌ ها به صورت آماده به فروش می‌ رسند.

برای تهیه سینی حلوا و خرمای مجلسی از مواد اولیه با کیفیت استفاده می‌ شود و پخت آن کاملاً تازه و به روز است. رعایت پروتکل‌ های بهداشتی سبب شده تا افراد زیادی تمایل به سفارش این سینی مجلسی داشته باشند.

سینی حلوا و خرمای مجلسی در بسته‌ بندی‌ های با کیفیت قرار داده می شود در نتیجه در برابر گرما و رطوبت کیفیت خود را از دست نمی دهد.

سفارش بهترین و با کیفیت ترین حلوا و خرمای تهران

منبع گروه کارآفرینی موسسه نیکوکاری رعد الغدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *